Selecteer een pagina
herstellen na zwangerschap met goede voeding

Voeding

Ondersteunende voeding draagt bij aan het effect van de herstelgesprekken en geeft meer energie. Steeds vaker geven we het advies de voedingssupplementen te combineren met het eerste herstelgesprek, waarbij de benodigde bouwstenen aanwezig zijn om direct bij te dragen aan effectieve breinactivatie en toename van de gezondheid.

Usana

Het is in cellen waar gezondheid begint en eindigt. Cellen zijn van nature in staat zich aan te passen en gezamenlijk het gehele menselijke lichaam te laten functioneren. De bouwstenen uit de producten van Usana ondersteunen dit belangrijke proces wanneer mensen met klachten na geboortetrauma’s als het ware ‘ondervoed’ zijn. Dit komt vanwege de hoge doses oxidanten door stress. Juist nu is extra voeding een relevante aanvulling binnen de behandeling. Met de voeding van Usana kun je werken aan een beter herstelvermogen.

CellSentials

Cellen voelen stress en produceren oxidanten en vrije radicalen. Deze schadelijke stoffen kunnen van buitenaf met antioxidanten weggenomen worden. Effectiever is om in de cel de aanmaak van het eigen antioxidanten respons systeem te activeren. De producten van CellSentials ondersteunen dit krachtige mechanisme. Een proactieve promotie van de natuurlijke mogelijkheden van cellen om zichzelf te beschermen en te herstellen wordt hier ingezet. Zo kunnen de cellen juist reageren op persoonlijke omstandigheden en gezondheidswensen. De moleculaire stoffen dragen bij aan

  • Essentiele voeding voor (in de) cellen voor optimale gezondheid en energie
  • Aanzetten van natuurlijke intelligentie en mogelijkheden van de cellen
  • Bevorderen van de cel-signaal-wegen met de juiste code voor cellulaire intelligentie
  • Krachtige bescherming en herstel met optimale aansluiting op de natuurlijke werking

BiOmega

BiOmega bevat een verhouding van 1:1 van Omega 3 en Omega 6 en is ideaal in zijn samenwerking voor optimale gezondheid. In normale voeding mist deze balans. BiOmega draagt bij aan de functie van hart en hersenen met een hoge kwaliteit visolie in het voedingssupplement. BiOmega ondersteunt ook het herstel van de hippocampus, die slechter functioneert als gevolg van hoge stresslevels. Een goed functionerende hippocampus draagt bij aan de reductie en herstel van stress. Daarnaast is vitamine D toegevoegd.  

De belangrijkste producten die wij adviseren zijn de CellSentials en de BiOmega: mineralen, antioxidanten en de Omega 3 en 6 die in synergie met elkaar werken en het lichaam optimaal ondersteunen in deze belangrijke herstelfase. De meeste cliënten ontvangen eerst de producten en kunnen later zelf hun bestellingen doen. Als klant kun je de producten online bestellen door een Preferred Customer account aan te maken op mijn Usana website, waarbij ik kan helpen met het opstarten en de eerste bestellingen voor je kan doen. Kijk voor meer informatie op www.brunkuipers.usana.com.

Voorlichting over optimale voeding voor herstel

Aanvullend kunnen de volgende voedingstips worden gebruikt, die goed werken in het structurele eetpatroon. Dit is uitstekend te combineren met de extra voeding van Usana, maar ook een alternatief wanneer je zonder ondersteunende voedingssupplementen (verder) werkt aan je herstel. Begin langzaam deze tips toe te voegen aan je eetpatroon, zodat je eraan went. Begin gewoon bovenaan het lijstje. Je kunt last krijgen van verschijnselen van ontgiftigen, zoals acne, buikkrampen, hoofdpijn en eczeem: ga gewoon door. Advies is de voedingstips onder begeleiding van een geboortetrauma consulent/therapeut toe te passen.  

WATER Drink veel water: 3 liter per dag is belangrijk om te zuiveren en de juiste stoffen op hun plaats te brengen. Voeg eventueel fruit toe. In dit fruit zit het meeste water: https://www.ad.nl/koken-en-eten/hydrateren-kun-je-leren-in-dit-fruit-zit-het-meeste-water~a9f84dfc/

SUIKER Vermijd zoveel mogelijk suikers, bewaarmiddelen en kleurstoffen die toegevoegd zijn aan je voeding. Deze toevoegingen leiden tot nog meer afvalstoffen, wat een belasting is voor je lichaam en herstel in de weg staat. Belangrijk is dit langzaam te veranderen, omdat je lichaam eraan moet wennen. Met deze 5 tips kun je suiker makkelijker vaarwel zeggen: https://www.ad.nl/koken-en-eten/met-deze-5-tips-kun-je-suiker-makkelijker-vaarwel-zeggen~aaa828d7/

VITAMINEN EN MINERALEN Voeg verse gember en citroen/limoen toe aan je water, thee, smoothie, sausen, soepen, jus en dergelijke. Dit helpt te ontgiftigen en geeft veel nodige bouwstoffen. Hierbij een handig recept voor een vitamine bom: https://www.ad.nl/video/~vp40506/webview. Doe 150 gram (bevroren) bosvruchten, 1 banaan, 1 geperste citroen, 120 milliliter water, 120 milliliter amandelmelk in een blender en mix de smoothie goed door. Voeg 2 theelepels chiazaad en 2 theelepels sesamzaad toe voordat je de vitaminebom opdrinkt. Je kunt beide ook mee mixen of andere zaden en variaties gebruiken. Dit recept geeft je bijna alles wat je nodig hebt. Geniet!

Makkelijke en rijke groenten en kruiden zijn broccoli, spinazie, peper, gember, kurkuma en knoflook. Kijk ook op https://www.ad.nl/koken-en-eten/zeven-keer-eten-waar-je-een-beter-humeur-van-kunt-krijgen~aec08394/ .

Dit zijn groenten en fruit die je niet per se biologisch hoeft te kopen en waarbij je extra afvalstoffen vermijdt: https://www.ad.nl/koken-en-eten/9x-groenten-en-fruit-die-je-niet-per-se-biologisch-hoeft-te-kopen~a97bfe59/

JUISTE VETTEN Eet 2-3 keer per week verse (vette) vis, zoals zalm, haring, sardientjes en dergelijke. Verse vis is de meeste eenvoudige manier om aan je omega’s te komen die belangrijk zijn voor het herstel van verschillende hersenfuncties na stress en uitputting. Zwangere vrouwen moeten alert zijn de juiste vissoorten te kiezen. Overleg met je verloskundige. 

 

 

scheidslijn